Piękna Praga! Pierwszy raz w Lush Cosmetics! Dużo zdjęć!

by - grudnia 11, 2016

Pierwszy raz w stolicy Czech zrobił na mnie ogromne wrażenie. Głównym powodem wyjazdu był trwający tam Jarmark Bożonarodzeniowy. Dokładnie wczoraj, tuż po godzinie 4 rano rozpoczęła się wyczerpująca a za to jak bardzo udana wycieczka! Zrobiłam mnóstwo pięknych zdjęć którymi chętnie się z Wami podzielę.

Wycieczka rozpoczęła się od zwiedzania Hradczan czyli tzw. królewskiej dzielnicy. Dla mnie osobiście skojarzyło się to z naszym Wawelem choć widok jaki można podziwiać u naszych czeskich sąsiadów robi zdecydowanie większe wrażenie.

Turystów w tej części było bardzo dużo. Wszyscy wyczekiwaliśmy godziny 12 aby zobaczyć uroczystą zmianę warty.

Udało mi się stanąć tuż przy samej bramie i zobaczyć wszystko z bliska. Niestety tłum za mną nie pozwalał na zrobienie dobrego zdjęcia. Gdy tylko będziecie w Pradze polecam poświęcić chwilę czasu i zobaczyć wszystko na żywo!

Pisząc o pięknym widoku z tej części Pragi miałam na myśli właśnie tę perspektywę.

Pogoda tego dnia bardzo dopisała! Nastawiłam się na mróz, śnieg a w rzeczywistości towarzyszyło piękne słońce!

Informacją o jakiej nie miałam pojęcia i dowiedziałam się o niej dzięki pani przewodnik był fakt istnienia w Pradze kopii Wieży Eiffla. Petřínská rozhledna to 65,5 metrowa stalowa wieża widokowa. Przejście 299 schodów pozwala na podziwianie równie przepięknych widoków!

Całość prezentuje się wspaniale. Wyobraźcie sobie równie piękny widok z balkonu należącego do Starbucks'a! Chyba żaden nie zrobił na mnie takiego wrażenia! Przypuszczam,że tutaj mimo wysokich cen mogłabym udać się na kawę!

Po chwili wolnego czasu udaliśmy się w stronę mostu Karola czyli miejsca, którego byłam zawsze szczególnie ciekawa.  Po drodze mijaliśmy przeróżne uliczki na których do dziś oznakowania domów (czerwona, niebieska tabliczka ) należą zarówno do czasów przeszłych jak i ukazujących te aktualne numeracje.

Most Karola łączący dzielnice Malá Strana i Staré Město to miejsce które każdy bez względu czy był czy nie kojarzy.

Mimo tłumów udało mi się zrobić zdjęcia widoków. Cudowne!

Z ciekawostek dodam,że dla wzmocnienia jego konstrukcji do zaprawy dodano białka jajek!

Tutaj widok po drugiej stronie, tuż po zejściu z mostu!

Rynek Staromiejski i słynny zegar praski Orloj to kolejna z atrakcji Pragi, co zresztą liczba ludzi na zdjęciu jest w stanie potwierdzić. Tutaj zdecydowaliśmy się być chwilę. Po odsłuchaniu hymnu granego przez trębacza udaliśmy się w stronę Placu Wacława na którym od godziny 15 30 do 19 30 mieliśmy czas wolny na drobne zakupy i uczestnictwo w jarmarku.

Ja jako kosmetyczny świr musiałam udać się do galerii Palladium w celu odwiedzenia sklepu Lush! W Polsce niestety go nie ma a na temat jego produktów przez lata nasłuchałam się samych świetnych opinii! Po spotkaniu blogerskim w Opolu otrzymałam sporo pielęgnacyjnych produktów dlatego wiedziałam,że nie będę szaleć. Skupiłam się na dwóch pewniakach o którym w przyszłości z wielką przyjemnością Wam opowiem!

Kolejka była spora lecz zapach jaki towarzyszył w sklepie wszystko rekompensował! Chciałam kupić więcej ale zdrowy rozsądek wygrał! (Nie załamuje się jednak ponieważ w przyszłości kolejne miejsce do którego chciałabym się udać również posiada ten uroczy sklep więc jeszcze będę miała okazję coś sobie kupić! <3 Mina chłopaka gdy się o tym dowiedział - bezcenne <3 )

Na koniec wspomnę o przepysznym cieście owijanym wokół kija, a następnie grillowanym i posypanym cukrem wymieszanym z orzechami oraz cynamonem. Ja swoją wersję wzbogaciłam jeszcze o czekoladę w środku! Dla takiego trdelnika powrócę tam ponownie! Był świetny i na samą myśl chętnie bym go zjadła!

Praga zrobiła na mnie ogromne wrażenie, czego można było się już domyślić. Nogi i plecy od chodzenia bolą ale było warto! Przewodnik i ludzie z którymi byłam stworzyli świetny klimat! Jeśli zastanawiacie się nad wyjazdem, polecam jak najbardziej! Niezapomniane wspomnienia gwarantowane!

You May Also Like

49 komentarze

1. Odpowiedzi
    1. Tak to prawda :) Polecam kiedyś się wybrać! :)

2. Ja odwiedziłam Lusha w Anglii coś pięknego <3

1. Mam nadzieję,że trafiłaś na mniej ludzi :D

Usuń
  3. Praga wspaniała! Miło się ogląda te zdjęcia:)
    Lusha bardzo lubię

Odpowiedzi
    1. mam nadzieję,że i mi rzeczy które kupiłam się sprawdzą :)

4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, wszystko robione telefonem i uważam,że aż tak tragicznie nie wyszło :D

5. Miejsce cudne i nigdy tam nie byłam. Do sklepu lush też chętnie poszłabym :P

Odpowiedzi
    1. Warto kiedyś się wybrać :) Lush zrobił na mnie wrażenie, wszystko można było dotknąć i sprawdzić formuły :)

Usuń
  6. Bardzo chciałabym w przyszłym roku wybrać się do Pragi :). Piękne zdjęcia i widać że się świetnie bawiliście :D.

Odpowiedzi
    1. Z pewnością do Lush'a zawitasz co? :D Mam nadzieję,że Ci się uda i będziesz równie zadowolona :)

Usuń
  7. Marzy mi się wyjazd do Pragi. Miałam być w tym roku, ale niestety spotkały mnie przykrości związane z biurem podróży. Może w przyszłym roku się uda.

Odpowiedzi
    1. Ja od dawna o niej rozmyślałam :) Cieszę się,że mi się udało :)Planuję kolejny wyjazd za jakiś czas ale już w inne, mam nadzieję - równie piękne miejsce :)

Usuń
  8. Fajnie, nigdy nie byłam w Pradze, choć ta ilość ludzi trochę mnie przeraża.

Odpowiedzi
    1. Wszystko przez to,że była to sobota i trwał Jarmark :) Pani przewodnik zapewniała,że w innych miesiącach jest zdecydowanie luźniej więc wtedy polecam się wybrać :)

Usuń
  9. piękne zdjęcia, super wycieczka i wspniałe wspomnienia :)

OdpowiedzUsuń
  10. W październiku byliśmy tam z mężem w "podróży poślubnej" ;) Lush obowiązkowo znalazł sie na naszym szlaku zwiedzania :D

1. Wcale się temu nie dziwię, trzeba korzystać jak w Polsce nie ma :D

Usuń
  11. Piękne miejsce jak i zdjęcia. Muszę się tam kiedyś wybrać :)

12. Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, choć zdjęcia i tak nie oddają tego efektu :)

Usuń
  13. Mieszkałam w Angli niedaleko Lush..i nigdy do niego nie doszłam hehe :)Nie wiem co mnie przyćmiło :)
    Praga jest na mojej liście do odwiedzenia :)

Odpowiedzi
    1. To trzymam kciuki aby Ci się udało ją zwiedzić i być może wstąpić tam do Lush'a :)

Usuń
  14. Piękne zdjęcia. Chciałabym zobaczyć Pragę na żywo :)

OdpowiedzUsuń
  15. Ja dopiero co, wróciłam z jarmarku w Berlinie i było fantastycznie! Polecam wszystkim takie weekendowe wyjazdy - takie celowe 'zgubienie się' w mieście pozwala odkryć niesamowite miejsca :)

Odpowiedzi
    1. To prawda :) W Berlinie byłam kilka lat temu, chętnie znów bym się wybrała :)

Usuń
  16. Cudne widoki, świetna wycieczka, z chęcią bym się na taką wybrała :)

OdpowiedzUsuń
  17. Miejsca piękne, więc nic dziwnego, że tyle zdjęc narobiłaś aż miło popatrzeć :))
    Obserwuję

18. Wspaniała miejsca aż chciało by sie zobaczyć je na żywo

1. Może kiedyś będzie taka okazja ;*

Usuń
  19. Ale piękne widoczki, mam nadzieję, że i ja kiedyś, na taką wycieczkę się wybiorę ;)

OdpowiedzUsuń
  20. Piękna to mało powiedziane !
    Oj nie byłam tam nigdy , ale wszystko przede mną <3

21. Fantastyczne zdjęcia <3 besos from Madrid!!

www.ladyagat.com

OdpowiedzUsuń
  22. Byłam na bardzo podobnej wycieczce po Pradze i było cudownie <3 uwielbiam te Jarmarki Bożonarodzeniowe, miałam okazję odwiedzić ten w Pradze i w Dreźnie, najwięcej uroku mają gdy jest odpowiednio zimno i pada śnieg - grzane wino smakuje jak nigdzie indziej :)

Odpowiedzi
    1. Super słyszeć! Zamierzam się też wybrać w inne miejsca!:)

Usuń
  23. Uwielbiam Pragę, gdybym miała się gdzieś wyprowadzić z mojego Wrocławia to właśnie tam.